Narrow your search

Library

UAntwerpen (5)

KU Leuven (2)

National Bank of Belgium (2)

ULiège (2)

VUB (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

English (4)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2013 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Regie in de klas : omgaan met veranderende relaties tussen leerkracht en leerling
Authors: ---
ISBN: 9789057183386 Year: 2013 Volume: *1 Publisher: Brussel ASP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Anno 2013 zijn de relaties tussen leerkracht en leerling minder afgelijnd dan vroeger. Ook het leren en de onderwijsprocessen zijn niet meer als voorheen. Jongeren zijn bovendien kritischer en mondiger geworden en beleven de afstand tussen hen en de lesgever als minder groot. De overdracht van leerinhouden en het bijbrengen van attitudes blijkt in de praktijk moeizamer te verlopen door deze veranderende verhoudingen. Regie in de klas wil zowel de beginnende als de ervaren leerkracht inzicht geven in de manier waarop hij de groeiende diversiteit en complexiteit binnen de klas en binnen de schoolmuren in handen kan nemen. Het boek laat nadenken, durft diepe karrensporen te verlaten en biedt praktische werkmiddelen aan. Daardoor kan de leerkacht met toenemend vertrouwen als regisseur van zijn klaspraktijk groeien. Zijn medespeler, de leerling, krijgt hier de rol van performer: hij is actief en wordt uitgedaagd om aan het leerproces deel te nemen. Groeien in sociale autonomie is het uiteindelijke doel van het leertraject. Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs of uit de lerarenopleiding kunnen hier nieuwe, werkbare impulsen en inzichten ontdekken om met leerlingen de voorgestelde competenties in te oefenen. Het bereiken van deze competenties wordt theoretisch onderbouwd. De beeldspraak van de regisseur en de performer is dus meer dan een leuke invalshoek.


Book
Concrete.
Author:
ISBN: 9780754645658 0754645657 Year: 2013 Publisher: Farnham Ashgate

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume looks at the deterioration, examination, repair and preservation of buildings constructed with the most ubiquitous of modern building materials.

Media and morality : on the rise of the mediapolis.
Author:
ISBN: 0745635040 0745635032 9780745635040 9780745635033 Year: 2013 Publisher: Cambridge Polity press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Roger Silverstone's book places the global media at the heart of the moral future of civilisation. It argues that the media (the press, broadcasting, the Internet and increasingly peer-to-peer technologies and networks) have a profound significance for the way in which the world is understood by its citizens. It also argues that without a clear understanding of that significance, and without a critique of the way in which the media go about their daily business, we are likely to see an erosion in the capacity of human beings to understand and respect each other, especially those whom they see and hear only in their mediation. In a world of increasing polarisation and demonisation, the media have a powerful role to play. They can reinforce or they can challenge that polarisation. The book proposes that we should think of the global media as a mediapolis, a single space of political and social communication, in which the basis for the relationships between neighbours and strangers can be either constructed or destroyed. The mediapolis is a moral space, a space of hospitality, responsibility, obligation and judgement. And questioning its present and future requires attention to issues of media justice, media literacy and media regulation.


Book
Listing 1 - 5 of 5
Sort by